Med fokus på et konsistent grafisk udtryk og design fik Lejretandlægernes en ny visuel identitet.
Kunde
Lejretandlægerne
År
2022
Services
Visual Identity
Branding
Design
Arbejdet med Lejretandlægernes nye visuelle identitet tog sit udspring i noget så enkelt som et bogstav, der dannede grundlaget for arbejdet med det grafiske koncept.
Med ønsket om et grafisk koncept, der tog udgangspunkt i noget allerede eksisterende, voksede den visuelle identitet ud af et bogstav, der også kunne tage form af et smilende ansigt (e). Transformationen understreger på en og samme tid kerneforretningen, mens silhuetten stadig fungerer som et læsevenligt bogstav i logoet. Det viste sig også at danne grundlag for øvrige grafiske elementer.
Det smilende ansigt fungerer nemlig ikke alene som ikon til brug på øvrigt materiale. Et fragment af ansigtet er også en smilende mund, og halvcirklen tjener det formål at danne et mønster i den visuelle identitet, der skaber en anden dynamik og genkendelighed end logoet til brug på web, visitkort, outdoor, adgangskort og meget andet.
Farver og skrifttyper
Dark Blue
#052350
Azure
#0095FF
Black
#282D32
Grey
#282D32
Light Grey
#EFF3F3
Overskrift:
Lora
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
Brødtekst:
Open Sans